FAQ

FAQ
Di bawah adalah beberapa persoalan yang sering ditanya oleh setiap agen dan juga pelawat yang berminat untuk menyertai perniagaan topup easyreload ini. Anda di kehendaki membaca persoalan-persoalan yang sering ditanya di bahagian ini kerana kemungkinan soalan yang anda ingin tanya sudah ada jawapan di sini.
1. Bagaimanakah cara untuk saya mendaftar sebagai agen topup easyreload?
Pergi ke bahagian pendaftaran untuk mendaftar sebagai agen topup easyreload.
2. Bagaimana cara pengiraan profit dilakukan dan bagaimana agen akan mendapat profit tersebut?
Contoh agen menjual top up celcom RM10.Syarikat akan memotong RM9.70 sahaja.3o sen lagi akan tinggal dalam modal kita.
3. Bagaimana cara saya untuk menjadi seoarang agen dan memulakan perniagaan topup easyreload?
Sila pilih pakej pendaftaran anda dan mendaftar pakej yang anda suka
4. Bagaimanakah cara untuk saya menukar no HP yang saya telah daftarkan dengan No HP yang baru?
Jika anda ingin menukarkan no HP yang anda telah daftarkan sebagai ahli (ID : n900xxx sahaja), anda akan dikenakan CAS RM20 bagi setiap penukaran no HP. Sila buat pembayaran RM20 untuk menukar no HP anda. Selepas bayaran di buat, sila hantarkan sms seperti berikut:
CHANGE.ID LAMA.NAMA.NO HP LAMA.,to.NAMA.NO HP BARU; BANK,JUMLAH.TARIKH.MASA.1234
Hantar ke 0128923585
Sila Buat Pembayaran seperti maklumat di bahagian pendaftaran sebanyak RM20 dan hantarkan format sms di atas. Setiap penukaran no HP turut akan menukar no ID. Harap Maklum.
5. Saya telah menyertai topup easyreload ni. Tetapi saya terlupa No ID saya. Bagaimanakah cara saya boleh mendapatkan semula no ID saya?
Dapatkan semula no ID anda dengan menaip ” BAKI ” dan hantar ke no server.
6. Kenapa saya tambah modal tetapi tidak mendapat sebarang maklum balas dan tidak mendapat modal tersebut.
Sila ikut format tambah modal dengan betul seperti di bahagian tambah modal. Jika betul sila hubungi no careline iaitu 014 – 8307732 / 014 – 5001261.
7. Kenapa apabila saya menjual topup easyreload, saya sudah mendapat SMS mengatakan transaksi sudah berjaya tetapi pelanggan tidak mendapat topup tersebut?
Jika anda mengalami masalah sedemikian, anda perlu berhubung dengan Careline di talian ( 014 – 8307732  @ 0145001261
8. Adakah saya perlu menggunakan No. HP yang didaftarkan sahaja untuk melakukan jualan dan tambah modal?
Ya. Anda perlu menggunakan no yang anda daftarkan sebagai agen topup easyreload sahaja untuk menjual topup easyreload dan menambah modal.
9. Adakah saya boleh menguruskan modal agen saya?
Ya. Anda boleh menguruskan modal agen anda.
10. Apakah perbezaan setiap pakej di PEARLPOINT?
Sila lihat bahagian Pakej Pendaftaran.
11. Bagaimanakah cara untuk saya mendaftarkan agen biasa dan apakah format yang digunakan?
Apabila anda mendaftar sebagai agen topup easyreload sebagai A atau r atau fr, anda akan menerima No ID dan di dalam SMS tersebut terdapat .
12. Adakah A, r dan fr boleh menentukan yuran setiap agen termasuk yuran A, r dan fr yang lain?
Ya. Anda boleh menentukan yuran agen. Tetapi anda hanya boleh menentukan yuran Agen Biasa, Agen Retail dan Sub Retail sahaja.
13. Adakah saya perlu mendaftarkan no HP yang berbeza untuk menjual produk yang berbeza?
Tidakperlu. Ini kerana, dengan satu pendaftaran no HP sahaja sudah membolehkan anda menjual semua produk yang ditawarkan kepada anda (produk yang ditawarkan melalui laman web ini).
14. Kenapa pelanggan saya tidak mendapat reload digi sedangkan transaksi mengatakan ianya sudah berjaya?
Jika anda menggunakan topup pin (DP), anda perlu memberikan sendiri no pin tersebut kepada pelanggan kerana ianya bukan easyreload tetapi pin. Cara untuk reload digi, sila ikuti langkah di bawah:
Langkah 1 Masukkan *123*<14-digit reload PIN>#
For example: *123*12345678901234#
Note: Sila dapatkan 14 atau 16 digit no pin daripada SMS transaksi yang berjaya.
Langkah 2 Tekan [CALL]
Langkah 3: You’ll receive a SMS message confirming your reload
Jika  anda mempunyai sebarang persoalan dan pertanyaan mengenai perniagaan topup easyreload, sila bertanya kepada admin mengikut maklumat yang diberikan. Kami memohon anda untuk membaca keseluruhan website ini dahulu sebelum mengajukan soalan.
Pengendali PEARLPOINT
Norimah Binti Abdul Rahman
call : 0128923585( Call @ sMS)
YM :.
Email : pearl_phasa19@yahoo.com
***** Jika anda mempunyai sebarang masalah mengenai server, modal dan topup, sila hubungi no Hotline kami supaya masalah anda dapat diselesaikan segera.0148307732 @ 0145001261 (JAM 9- 6 PM)
Di minta kerja sama dari anda untuk membaca soalan-soalan yang telah ada di atas sebelum anda bertanya soalan. Kerana kemungkinan soalan yang anda ingin tanya sudah ada di atas. Kami tidak akan menjawab lagi jika anda bertanyakan soalan yang sama